Såh. #AtB avvikler Mobilett-appen sin, og for å få tilbakebetalt beløpet du har på Mobilkonto, må du fylle ut et papirskjema, legge ved kopi av legitimasjon, og sende det i posten. Og dermed tape 30+ kroner av det beløpet du har lånt til dem.
Du kan også sende det inn via kontaktskjema, men PDF-fila de har laget er ikke klargjort for digital utfylling, og må også signeres, så da kreves det en viss kompentanse som de færreste har.
Det er for dårlig AtB!
https://www.atb.no/forside/aktuelt/snart-forsvinner-mobillett-appen-dette-ma-du-gjore
Av og til hjelper det å klage (både @ardjar og jeg sendte e-post), eller mulig de allerede hadde noe på gang. Uansett har #AtB nå i dag endret nyhetssaken, og laget et eget nettskjema for mobilkontorefusjon. Du må fortsatt laste opp legitimasjon, da, men vi har fått beskjed på e-post om at det er lov å sladde fødselsnummeret (men det står det ikke noe om på nettsida). Formålet med ID er regnskapsteknisk, at de skal dokumentere hvor pengene er utbetalt.