snabelen.no er en av mange uavhengige Mastodon-servere du kan bruke for å delta i det desentraliserte sosiale nettet.
Ein norsk heimstad for den desentraliserte mikroblogge-plattformen.

Administrert av:

Serverstatistikk:

363
aktive brukere

Thomas Fuglseth

Nå er jo ikke dette en ny idé. Bl.a, foreslo Sofie Marhaug det samme i en diskusjon på Twitter en tid tilbake. Men hverken hun eller Askeland svarer på hvorvidt skinnegangen skal stå ubrukt frem til trasévalget er endelig, eller om de tenker å bygge ekstra vognverksted og kjøpe inn ekstra slipevogn som kan brukes frem til Åsanetraséen kan kobles på resten av nettverket.

nrk.no/vestland/vil-bygga-byba

NRK · Vil bygga bybane som ikkje heng saman med restenKva gjer ein viss bybaneplanlegginga i Bergen nok ein gong har «køyrd seg fast» på Bryggen? Start bygginga i motsett ende, inntil bypolitikarane har bestemt seg, føreslår fylkesordføraren.

Hvis det er snakk om andre alternativ, så ser jeg for meg tredve år med buss for bybane for Åsanepassasjerene.

(På buss som selvsagt går over Bryggen.)

@Uglesett @forteller Akkurat. Det som hadde vært lurt er å bygge hele linjen over Bryggen. Enkelt og greit. Da kommer slipevogn fram og du kan til og med kjøre med passasjerer helt fra byen til Åsane om du vil.

Hvis dette virkelig skulle vise seg å være en dårlig løsning, så kan du rett og slett bygge tunnel bak Bryggen etterpå.

Det er det man gjør i andre land. (1/2)

Men saken er ikke at motstandere ikke vil ha bane på Bryggen, saken er at de kjører bil og overhodet ikke vil ha bane. Derfor kommer denne idéen om å begynne i “feil” ende trolig ikke til å få flertall i byen. (2/2)