snabelen.no er en av mange uavhengige Mastodon-servere du kan bruke for å delta i det desentraliserte sosiale nettet.
Ein norsk heimstad for den desentraliserte mikroblogge-plattformen.

Administrert av:

Serverstatistikk:

358
aktive brukere

Geir Storli Jensen

@ruari
To problemer for brøytinga i Oslo nå:
1) Veldig mye snø (på en gang). Det har vært få eller ingen år med store snøfall nedi byen siden man begynte å brøyte sykkelfelt i 2015. Når det kommer så mye som nå må de i gang med å rydde (kjøre bort snøen med lastebil) og det tar laaang tid.
2) Det skifter mer mellom pluss og minus nå en i "gamle dager". Det gir mer is og holke. Det er klimaendringer som byen må lære seg å håndtere
@erlendloe @morten_lode @syklemil @VeloNitram @delveien

@geirst0rli @ruari @morten_lode @syklemil @VeloNitram @delveien

Tidligere sto det et stort antall traktorer på parkeringsområdet bak Sogn Videregående skole. Og de var i aktivitet med en gang det begynte å snø. Veier og fortau i området rundt Sogn, Ullevål etc var brøytet før vi sto opp om morgenen etter tungt snøfall.
Jeg mistenker at Hadeland Maskindrift ikke tar oppgaven på like stort alvor som kommunen gjorde, og at de heller ikke er spesielt erfarne. De brøyter skjødesløst dessuten.

@erlendloe
Det tror jeg du har rett i. Jo færre egne folk kommunen har som brøyter, jo mindre kompetanse og kvalitet blir det på brøytinga. Men når det er store snøfall er det jo halve Romerikes bondesønner som brøyter mye av byen og det var det nok før og.
@ruari @morten_lode @syklemil @VeloNitram @delveien

@geirst0rli
Samtidig må det være enklere å kjøre bort snø fra gater med sykkelfelt enn med parkeringsfelt. Når de skal fjerne fra gater med parkering må det jo skilt til for å få vekk bilene først, mens med sykkelfelt kan de bare sette igang
@ruari @erlendloe @morten_lode @VeloNitram @delveien