Følg

Her er eit samvirkelag som prøv å starte opp for å konkurrere med Uber. For å starte opp, har dei laga ein side som samler inn penger til prosjektet. Veldig radikalt. Eg likar :)

wefunder.com/driverscoop/detai

@vega Eg trudde vi alt hadde eit system for sende bilar med sjåfør til folk som er meint sikre ei viss inntekt til sjåføren, eit visst mål av kompetanse hos sjåføren og sikre kunden? Dros... Ta... Hm, nei... Drogesentral? :)

@vega dei må desentralisere/føderalisere om moglegt!

Sjølv om dei er eit samvirkelag så vil noko slikt ha problemene med eit sentralisert tilbud. Men om det var desentealisert så kunne man ha masse desentraliserte samvirkelag! :D

Reknar med at du er ganske enig i detta då heheh

Men om dei først skal lage eit alternativ så er opensource og desebtralisert tingen ass!

@christoffer @vega Desentralisert uber. Hmm. Det blir vel fra kundesiden at det blir desentralisert? Så for kunden sin side kan de gå inn på en av flere app'er/nettsider, men få muligheten til å kjøpe seg taxi fra alle taxi-selskap som har bundet seg med felles IT protokoll?

Jeg er litt usikker på om dette kunne fungert i et miljø av konkurranse. Fordi at på den ene siden så tjener disse folka ved å kombinere kundemasser. Men på en annen side så kan det også være en tapssituasjon for de større.

@amici @vega det funker med fødiverset og eg trur det funker ellers au. Men det trengs ein protokoll som fu seier. Den må vere lik activetypub protokollen.

Men i praksis vil man ha ein app kvar du har tilgong på alle tilbudene. Ettersom tilbudene må vere lokale reint praktisk så kan du berre velje mellom lokale uber tenester.

Ein slik ordning leggjar også opp til at den ordinære taxinæringa kan inkluderes i nettverket som eg trur er fint

@amici @vega og enda kulere kunne ein slik app lagt opp til carpooling for å senke mengden av biler men også gjere det billigere for folk som må køyre å køyre til jobb Osv.

@christoffer @vega Det du snakker om høres mindre ut som federalisering enn hva Entur allerede er idag. Poenget må vel være at det er backenden som er føderalisert, og ikke frontenden. Frontenden kan folk velge fritt, også vil det være et begrenset sett med backender som har føderert seg i bakgrunnen og som derved blir tilgjengelig på frontenden. Og hvilke kombinasjoner av backender som er føderert sammen blir avhengig av hver eneste tjeneste.

@amici @vega frontenden kan vere det. Tenk på alle dei forskjellige appene og plattformene vi har i fødiverset i dag. Eg trur vi har godt av eit slikt oppsett.

Eg er ikkje så glad i å ha statlege sentrsliserte tenester. Likar betre at statlige alternativer er representert inne i nettverket.

Dei kan sikkert ha ein eiga app, men om vi kan sørgja for desentralisert front end tilbud kan vi sikre digital nøytralitet i større grad.

@christoffer @vega Hvis du fødererer frontenden blir det mer som en sentralisering av forskjellige tjenester til en overflate, altså hva Entur er.

(innså forresten at å beskrive frontenden og backenden som føderert uavhengig av hverandre er en litt forvirrende måte å snakke på, men altså poenget er at frontenden skal ikke være sentralisert, i stedet er det mange frontender å velge mellom som hver for seg kombinerer fritt diverse backender som velger å inngå i en føderasjon)

@christoffer @vega Ville dog vært en spennende ting å se noe slikt. I gåseøyne så er vel dette noe som allerede fungerer i praksis, bare på den vanskelige byråkratisk tungt tekniske måten i stedet. Ved at du nå kan kjøpe Ruter-billetter i Vy-appen f.eks., også har man Entur-tjenesten osv., dog disse er mer som tradisjonelt samarbeid og, interessant nok, innebærer ikke samarbeid mellom konkurrerende tjenester. Vy/Ruter er komplementært, og Entur er et noe merkelig statlig-drevet prosjekt.

Logg på for å delta i samtalen
Snabelen.no

Ein norsk heimstad for den desentraliserte mikroblogge-plattformen Mastodon.